25-ty Rajd Krakowski
24 Rajd Krakowski - strona startowaFEDERATION INTERNATIONALE DE L'AUTOMOBILEPOLSKI   ZWIĄZEK   MOTOROWYAUTOMOBILKLUB KRAKOWSKI













Regulamin rajdu

25. RAJD KRAKOWSKI
12 - 13 KWIETNIA 2002
2 Runda Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski

 

PROGRAM RAJDU

  • OTWARCIE LISTY ZGŁOSZEŃ 04.03.2002

  • DATA OPUBLIKOWANIA KSIĄŻKI DROGOWEJ 01.04.2002

  • ZAMKNIĘCIE LISTY ZGŁOSZEŃ 30.03.2002

  • TERMIN DOZWOLONEGO ZAPOZNANIA Z TRASĄ:
    od 10.04.2002 g.09.00
    do 11.04.2002 g.16.00

  • ODCINEK TESTOWY (SHAKEDOWN)
    Miejsce: Izdebnik
    Czas: 12.04.2002, g.08.00 - 11.00

  • PROGRAM ZNAKOWANIA I PLOMBOWANIA
    Miejsce: Centrum Targowe Chemobudowa S.A. Kraków, ul. Klimeckiego 14
    Czas: 12.04.2002, w godzinach 12.00 - 18.00

  • DATA BADANIA KONTROLNEGO BK-1
    Miejsce: Centrum Targowe Chemobudowa S.A. Kraków, ul. Klimeckiego 14
    Czas: 12.04.2002, w godzinach 12.00 - 18.00

  • DATA ODBIORU ADMINISTRACYJNEGO
    Miejsce: Centrum Targowe Chemobudowa S.A. Kraków, ul. Klimeckiego 14
    Czas: 12.04.2002, w godzinach 07.00 - 14.00
    (wg harmonogramu)

  • DATA PRZEDRAJDOWEJ KONFERENCJI PRASOWEJ
    Miejsce: Biuro Prasowe Rajdu, Centrum Targowe Chemobudowa S.A.
    Czas: 12.04.2002 godz. 20.00

  • DATA OPUBLIKOWANIA LISTY ZAŁÓG DOPUSZCZONYCH DO STARTU
    Miejsce: Biuro Rajdu, Centrum Targowe Chemobudowa S.A.
    Czas: Do Rajdu i I Etapu 12.04.2002, godz. 20.00

  • DATA STARTU RAJDU
    Miejsce: Kraków, Klimeckiego 14
    Czas: 13.04.2002 godz. 07.00

  • META RAJDU
    Miejsce Centrum Targowe Chemobudowa S.A.
    Czas 13.04.2002, godz. 18.40

  • DATA KOŃCOWEGO BADANIA KONTROLNEGO BK-2
    Miejsce: Centrum Targowe Chemobudowa S.A.
    Czas: 13.04.2002, godz. 19.00

  • DATA I MIEJSCE OPUBLIKOWANIA WYNIKÓW
    Miejsce: Centrum Targowe Chemobudowa S.A. Kraków, ul. Klimeckiego 14
    Czas:
    Prowizoryczna klasyfikacja końcowa 13.04.2002, godz. 21.00
    Oficjalna klasyfikacja końcowa 13.04.2002, godz. 21.30

  • KONFERENCJA PRASOWA ZE ZWYCIĘZCAMI RAJDU
    Miejsce Biuro Prasowe Rajdu, Centrum Targowe Chemobudowa S.A.
    Czas 13.04.2002 godz. 21.30

  • ROZDANIE NAGRÓD
    Miejsce: Centrum Targowe Chemobudowa S.A.
    Czas: 13.04.2002 godz. 18.45

  • OFICJALNA TABLICA OGŁOSZEŃ
    Do 11.04.2002 - w siedzibie Automobilklubu Krakowskiego, Kraków, ul. Na Barciach 6.
    12 - 13.04.2002 - Biuro Rajdu w Centrum Targowym Chemobudowa S.A.
    Kraków, ul. Klimeckiego 14

  • BIURO RAJDU
    W siedzibie Automobilklubu Krakowskiego:
    31-423 Kraków, ul. Na Barciach 6, tel./fax: (+48 12) 411-89-63, 412-93-19 do dnia 11.04.2002. do g. 13.00
    W Centrum Targowym Chemobudowa S.A
    Kraków, ul. Klimeckiego 14 tel. (+48 12) 652 78 00, fax. 652 78 03 od dnia 12.04.2002 od g. 07.00
    Godziny pracy Biura Rajdu: 12.04.2002 godz. 07.00 - 21.00
    13.04.2002 godz. 06.30 - 22.00

  • BIURO PRASOWE
    Miejsce: - Centrum Targowe Chemobudowa S.A Kraków, ul. Klimeckiego 14 
    Czas: 12.04.2002 godz. 09.00 - 21.00
    13.04.2002 godz. 08.00 - 22.00

  • I POSIEDZENIE ZKS
    Miejsce: Centrum Targowe Chemobudowa S.A. Kraków, ul. Klimeckiego 14
    Czas: 12.04.2002, godz. 18.30

 

ORGANIZACJA

Rajd zostanie przeprowadzony zgodnie z postanowieniami: Międzynarodowego Kodeksu Sportowego (wraz z Załącznikami), Przepisów Ogólnych Rajdów Mistrzowskich FIA, Regulaminu Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski, niniejszego regulaminu uzupełniającego.

1. ORGANIZACJA

1.1 DEFINICJA
Nazwa Rajdu: 25 Rajd Krakowski
Nazwa Klubu-Organizatora: Automobilklub Krakowski
Nazwa ASN: Polski Związek Motorowy
Wiza ASN nr 
wydana w dniu 

1.2 KOMITET ORGANIZACYJNY
Edmund Oprocha - Prezes Automobilklubu Krakowskiego
Paweł Owczyński - Wiceprezes Automobilklubu Krakowskiego - Dyrektor Rajdu
Paweł Wójtowicz - Asystent Dyrektora ds. zabezpieczenia Rajdu

Adres Biura Rajdu:
Automobilklub Krakowski
ul. Na Barciach 6
31-423 Kraków
tel. / fax: 0( prefix )12 411-89-63, 412-93-19
e mail: biuro@automobilklub.krakow.pl


1.3 WŁADZE RAJDU
Zespół Sędziów Sportowych
Przewodniczący Grzegorz Lewandowski
Członek Bogusław Piątek
Członek Andrzej Szkutta

Obserwator PZM Henryk Pineles

Dyrektor Rajdu Paweł Owczyński

Asystenci Dyrektora Rajdu:
D/s Sportowych Janusz Trzop
D/s Trasy i Zabezpieczenia Paweł Wójtowicz
D/s Organizacyjnych Wacław Kostecki
D/s Sędziów Andrzej Borowiczka

Delegat PZM ds. bezpieczeństwa publiczności Joachim Skutta
Delegat PZM ds. bezpieczeństwa zawodników Jakub Mroczkowski
Delegat techniczny PZM Marek Tymiński
Odpowiedzialni za kontakty z zawodnikami Marek Jaczewski
Sekretarz ZSS Małgorzata Dybczyk
Rzecznik Prasowy Mariusz Suss
Szef Służby Medycznej Małgorzata Popławska
Szef Komisji Technicznej Marek Tymiński
Obliczenia Komputerowe PZM Zbigniew Staniów
Pomiar Czasu Ireneusz Miklaszewski
Szef Służby Łączności Kazimierz Górka
Przekaz Wyników Jacek Gronek
Biuro Rajdu Katarzyna Jopek - Trzop
Baza Rajdu Jacek Szczurek
Organizacja BK Marcin Szczupacki
Park Serwisowy Andrzej Lubertowicz


KIEROWNICY PUNKTÓW KONTROLNYCH będą rozróżniani następująco:
n Kierownicy OS identyfikator z napisem KIEROWNIK OS
kamizelka koloru czerwonego z napisem MARSHAL
n Kierownicy punktów identyfikator z napisem KIEROWNIK :
PKC, START, META LOTNA, META STOP
kamizelka koloru pomarańczowego z napisem MARSHAL
n Szefowie Zabezpieczenia identyfikator z napisem Kierownik Zabezpieczenia
kamizelka koloru żółtego z napisem SAFETY
n Pozostali sędziowie identyfikator z napisem Organizator
kamizelka koloru zielonego z napisem MARSHAL

 

POSTANOWIENIA OGÓLNE

2. KWALIFIKACJA RAJDU

2.1 Rozgrywki krajowe do których rajd się zalicza :
Rajdowe Samochodowe Mistrzostwa Polski - II Runda

3. CHARAKTERYSTYKA RAJDU

3.1 Całkowita długość Rajdu: 410,17 km
3.2 Liczba odcinków specjalnych: 12
3.3 Całkowita długość odcinków specjalnych: 148,02km
3.4 Liczba sekcji: 3
3.5 Liczba etapów: 1
3.6 Rajd rozgrywany będzie na nawierzchniach asfaltowych.

4. DOPUSZCZONE SAMOCHODY

4.1. Dozwolone modyfikacje : zgodnie z przepisami Załącznika "J" do MKS
4.2. Samochody grupy N podzielone będą na klasy, w zależności od pojemności silnika :
n klasa N-1 do 1400 cm3
n klasa N-2 powyżej 1400 do 1600 cm3
n klasa N-3 powyżej 1600 do 2000 cm3
n klasa N-4 pow.2000 cm3
4.3. Samochody grupy A (w tym samochody WRC i VK Super 1600) podzielone będą na klasy, w zależności od pojemności silnika :
n klasa A-5 do 1400 cm3
n klasa A-6 powyżej 1400 do 1600 cm3
n klasa A-7 powyżej 1600 do 2000 cm3
n klasa A-8 pow. 2000 cm3
4.4 Wszystkie samochody zgłoszone do rajdu muszą posiadać dopuszczenie do ruchu drogowego oraz spełniać wymagania Załącznika J (art. 253) w zakresie obowiązkowego wyposażenia bezpieczeństwa.

5. ZGŁOSZENIE - FORMULARZ ZGŁOSZENIA

5.1 Każdy pragnący uczestniczyć w 25 Rajdzie Krakowskim musi przesłać do dnia 30.03.2002r. wypełnione zgłoszenie na załączonym do niniejszego regulaminu druku na adres:
Automobilklub Krakowski, ul. Na Barciach 6 31-423 Kraków
Jeżeli zgłoszenie jest wysłane faxem oryginał musi dotrzeć do organizatora najpóźniej tydzień po terminie zgłoszeń. Dane dotyczące pilota można przesłać najpóźniej do 5 kwietnia 2002.
Za niekompletne lub nieczytelne zgłoszenie zawodnik/kierowca karany będzie karą pieniężną w wysokości 500zł
5.2 Zgłoszenia zespołów sponsorskich i producentów należy składać na piśmie w Biurze Rajdu do końca BK-1.
5.3 Maksymalna liczba zgłoszonych załóg: 90.

6. WPISOWE - UBEZPIECZENIA

6.1 Wpisowe
6.1.1. Wpisowe indywidualne z reklamą dodatkową organizatora 
- dla zawodników prywatnych (samochód zgłoszony przez kierowcę lub pilota tego samochodu): wpisowe podstawowe 1100 zł
- dla zawodników - osób prawnych (samochód zgłoszony przez zespół, firmę lub inną osobę prawną) : wpisowe podstawowe 1400 zł
6.1.2. Wpisowe indywidualne bez reklamy dodatkowej organizatora
- dla zawodników prywatnych 2200 zł
- dla zawodników - osób prawnych 2800 zł
6.1.3. Wpisowe sponsorskie 200 zł/1 samochód
6.1.4. Wpłaty należy przekazywać na konto:
Bank PeKaO SA, III Oddział w Krakowie Nr 10701193-25319-2221-0100

6.2 Zgłoszenie zostanie przyjęte tylko w przypadku, gdy towarzyszyć mu będzie pokwitowanie wpłaty pełnej kwoty lub potwierdzenie wystawione przez zawodnika.
6.3 Wpisowe będzie zwrócone w pełnej wysokości w przypadku :
6.3.1. nie przyjęcia zgłoszenia przez Organizatora,
6.3.2. odwołania Rajdu,
6.3.3. Organizator może zwrócić 50% kwoty wpisowego tym zawodnikom, którzy na skutek działania siły wyższej (potwierdzonego przez władze klubu kierowcy) nie będą mogli wystartować w rajdzie.
6.4 Wpisowe zawiera opłatę ubezpieczeniową, która gwarantuje kierowcy pokrycie odpowiedzialności cywilnej w stosunku do osób trzecich do wysokości 250000zł. Ubezpieczenie to obowiązuje od momentu startu i wygasa po zakończeniu rajdu lub z chwilą wycofania się, dyskwalifikacji lub wykluczenia załogi z zawodów.
Organizator nie ponosi żadnej odpowiedzialności za szkody i straty powstałe u zawodników. Załogi biorą udział w zawodach na własne ryzyko. W razie wypadku, załoga lub jej reprezentant winien zgłosić ten fakt ustnie na najbliższym PKC, a następnie złożyć pisemne wyjaśnienie w biurze Rajdu nie później jednak niż przed ogłoszeniem wyników. Przez fakt podpisania zgłoszenia załoga zrzeka się wszelkich praw do odszkodowania mogących wyniknąć w związku z wypadkami, które mogą wydarzyć się podczas rajdu. Zrzeczenie to dotyczy PZM, Organizatora, osób oficjalnych oraz innych zawodników. 

7. REKLAMA

7.1. Reklama Organizatora: Szczegóły dotyczące reklamy Organizatora zostaną podane osobnym komunikatem. Miejsce na reklamę dodatkową musi być zarezerwowane na samochodzie (zał.), chyba że zostało zapłacone podwójne wpisowe (6.1.2.)
7.2. Podczas ceremonii Startu i Mety załogom nie mogą towarzyszyć na rampie inne osoby

8. OBOWIĄZKI OGÓLNE

8.1. Kontrola kasków oraz innego wyposażenia bezpieczeństwa odbędzie się podczas Badania Kontrolnego BK-1; kontrola taka może być także dokonana w każdej chwili podczas trwania Rajdu.
8.2. Karta identyfikacyjna zawierająca aktualne fotografie zawodników i ich podpisy, a także dane dotyczące samochodu musi znajdować się w miejscu zgodnym z Załącznikiem I przez cały czas trwania Rajdu. Brak tej karty spowoduje nałożenie kary aż do wykluczenia z rajdu włącznie.
8.3. Kartę wykroczeń zawodnik otrzyma przy odbiorze dokumentów.
Każda załoga, która dopuści się naruszenia przepisów ruchu drogowego ukarana będzie jak następuje:
n pierwsze wykroczenie - kara pieniężna 1000 zł;
n drugie wykroczenie - 5 minut;
n trzecie wykroczenie - wykluczenie z rajdu.
8.4. Tablice rajdowe - numery startowe
8.4.1. Tablice rajdowe oraz numery startowe, dostarczone przez organizatora przez cały czas trwania Rajdu muszą znajdować się na samochodzie w miejscach jak w Załączniku 1. Nie mogą one zakrywać, nawet częściowo, tablic rejestracyjnych samochodu. Przekroczenie tego przepisu pociągnie za sobą karę pieniężną - 1000zł za każdą zakrytą tablicę.
8.4.2 Numery startowe dostarczone przez Organizatora muszą być umocowane po obu stronach samochodu zgodnie z Załącznikiem I w czasie trwania rajdu.
Jeżeli w dowolnym momencie zawodów zostanie stwierdzony:
n brak numeru startowego lub tablicy rajdowej, pociągnie to za sobą karę pieniężną 1000zł
n brak dwóch numerów startowych lub tablic rajdowych w tym samym czasie spowoduje wykluczenie z Rajdu.
8.5. Zapoznanie z trasą

8.5.1 Trening na trasie Rajdu jest zakazany. Zapoznanie z trasą będzie odbywać się w oparciu o art. 14.1.2 Przepisów Ogólnych FIA. Każda załoga, która zamierza zapoznawać się z trasą rajdu musi zarejestrować się u Organizatora przed rozpoczęciem zapoznania tj.: 09.04.2002 w godz. 10.00 - 20.00, 10.04.2002 godz. 07.00 - 16.00 oraz 11.04.2002 g. 07.00 - 12.00.
8.5.2 Dla wszystkich uczestniczących w rajdzie zawodników zapoznanie się z trasą dozwolone będzie w terminie 10. - 11 kwietnia 2002r. Zapoznanie się z trasą przebiegać będzie zgodnie z poniższym harmonogramem:

10.04.2002 godz. 09.00 - 16.00 OS 1/5/9, 2/6/10, 3/7/11, 4/8
11.04.2002 godz. 09.00 - 16.00 OS 1/5/9, 2/6/10, 3/7/11, 4/8

8.5.3. W czasie trwania zapoznania się z trasą załogi muszą ściśle przestrzegać obowiązujących przepisów ruchu drogowego, a zwłaszcza przestrzegać dozwolonych prędkości 90 km/h poza obszarem zabudowanym oraz 60 km/h w obszarze zabudowanym, o ile znaki nie wskazują inaczej. Zakazane jest używanie urządzeń wykrywających radar. Ilość przejazdów nie jest limitowana
8.5.4. W żadnym wypadku podczas zapoznawania się z trasą nie wolno pokonywać odcinków specjalnych w przeciwnym kierunku niż podczas rajdu.
8.5.5 Każdy członek załogi biorącej lub zamierzającej wziąć udział w 25 Rajdzie Krakowskim, którego obecność zostanie stwierdzona na trasie któregokolwiek odcinka specjalnego przed 10 kwietnia 2002roku, będzie uważany za przeprowadzającego niedozwolone zapoznanie z trasą. Każdy członek załogi biorącej lub zamierzającej wziąć udział w 25 Rajdzie Krakowskim zamierzający przejechać trasą któregokolwiek odcinka specjalnego przed 10 kwietnia 2002 roku musi zawiadomić Organizatora pisemnie o swoim zamiarze, podając uzasadnienie, datę i godzinę przejazdu i otrzymać pisemną zgodę Organizatora.
8.5.6 Organizator będzie regularnie kontrolował przebieg zapoznawania się z trasą wszystkich odcinków specjalnych aż do dnia startu rajdu.
8.5.7 Każde wykroczenie przeciwko przepisom o zapoznawaniu się z trasą będzie karane przez Organizatora zgodnie z Art.10.2 Regulaminu RSMP.
8.5.8. Samochody zapoznawcze
Wszystkie czynności związane z zapoznaniem się z trasą mogą być przeprowadzane przez każdą z załóg wyłącznie przy użyciu samochodów seryjnych zgodnych z Przepisami Ogólnymi Rajdów Mistrzowskich FIA pkt. 14.3
Podczas zapoznania się z trasą, na tylnej szybie samochodu musi znajdować się numer identyfikacyjny dostarczony przez organizatora przy odbiorze książki drogowej.
8.6. Opony
Wszystkie opony używane przez załogi w trakcie trwania Rajdu muszą być zgodne z przepisami FIA. (załącznik V Przepisów Ogólnych Rajdów Mistrzowskich FIA)
8.7. Paliwo
Paliwo używane przez załogi podczas rajdu musi odpowiadać wymogom Załącznika J (Art. 252.9.1 lub 252.9.2) Ponadto zezwala się na używanie paliwa FIA (paliwa wyłącznego dostawcy dla zawodników zgłaszających kierowców priorytetu w Rajdowych Mistrzostwach Świata FIA)

 

PRZEBIEG RAJDU

9. START

9.1. Oficjalny czas podczas trwania Rajdu
W czasie trwania całego Rajdu czasem oficjalnym będzie czas podawany przez Polskie Radio - Program 1 (225MHz)
9.2. Książka drogowa
Każda załoga otrzyma książkę drogową; stan dróg oraz oznakowania jest aktualny na dzień 1 marca 2002 r. Zawodnicy zobowiązani są do przejechania trasy zgodnie z książką drogową pod rygorem wykluczenia z Rajdu.
9.3. W czasie trwania Rajdu serwisowanie będzie odbywać się w oparciu o Art. 12 Przepisów Ogólnych. 
9.3.1. Wjazd na teren parków serwisowych tylko dla pojazdów z oryginalnymi, przyklejonymi tablicami serwisowymi. Do parku może wjechać jeden samochód serwisowy opatrzony tablicą serwisową z numerem startowym załogi, którą serwisuje.
9.4. Ochrona Środowiska.
Podczas czynności serwisowych, obowiązkowe jest umieszczenie pod samochodem folii osłaniającej podłoże. Nie zastosowanie się do powyższego spowoduje nałożenie kary pieniężnej w wysokości 500 zł za każdy stwierdzony przypadek.
9.5. Zgłoszenie wypadku
Jeżeli kierowca biorący udział w rajdzie uczestniczy w wypadku, w którym ktoś z publiczności odniesie obrażenia ciała, kierowca ten obowiązany jest zawiadomić o tym najbliższy punkt łączności radiowej określony w książce drogowej i oznakowany na trasie zgodnie z Art.3.3.3 Załącznika IV Przepisów Ogólnych. W przypadku niedopełnienia tego obowiązku Zespół Sędziów Sportowych może nałożyć na załogę karę aż do wykluczenia włącznie.

10. PROTESTY - ODWOŁANIA

10.1 Kwota kaucji za złożenie protestu wyznaczona przez ASN: 100% wpisowego w wysokości podstawowej.
10.2 Jeżeli protest wymaga demontażu i ponownego montażu części samochodu, składający protest musi wnieść dodatkową opłatę jako depozyt w wysokości :
10.2.1 200% wpisowego, jeżeli protest dotyczy dokładnie określonych części lub zespołów samochodu (silnik, układ kierowniczy, układ przeniesienia napędu, układ hamulcowy, instalacja elektryczna, nadwozie itd.)
10.2.2 500% wpisowego, jeżeli protest dotyczy całego samochodu.
10.3 Koszty prac oraz transportu poniesione będą przez składającego protest, jeżeli protest nie zostanie uznany lub przez zawodnika, przeciwko któremu protest został złożony, w przypadku jego uznania.
10.4 Jeżeli protest nie zostanie uznany, a koszty związane z rozpatrzeniem protestu (weryfikacja, transport itd.) są wyższe, niż kwota złożonej kaucji, różnica będzie pokryta przez składającego protest. W przeciwnym razie, jeżeli wydatki okażą się mniejsze, różnica zostanie zwrócona składającemu protest.
10.5 Kaucja za odwołanie:
10.5.1 Kaucja za odwołanie do ASN wynosi: 2 500 PLN;

11. KLASYFIKACJE

11.1 W czasie trwania rajdu będą publikowane klasyfikacje zgodnie z art. 21.2.1 Przepisów Ogólnych Rajdów Mistrzowskich FIA
11.2 W rajdzie prowadzona będzie klasyfikacja zgodnie z Art. 17.1 Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski.

12 PUCHARY - NAGRODY

12.1 Lista nagród i pucharów indywidualnych:
I miejsce w klasyfikacji generalnej 2 puchary
II miejsce w klasyfikacji generalnej 2 puchary
III miejsce w klasyfikacji generalnej 2 puchary
I miejsce w grupie N 2 puchary
II miejsce w grupie N 2 puchary
III miejsce w grupie N 2 puchary
I miejsce w kategorii "Trofeum 1600" 2 puchary
II miejsce w kategorii "Trofeum 1600" 2 puchary
III miejsce w kategorii "Trofeum 1600" 2 puchary
Nagrody w klasach będą wręczone wg regulaminu RSMP 2002 roku
12.3 Lista pozostałych nagród zostanie podana do wiadomości na oficjalnej tablicy ogłoszeń w dniu 12.04.2002r.

13. ROZDANIE NAGRÓD

13.1 Ceremonia zakończenia rajdu i rozdania nagród odbędzie się 13 kwietnia 2002, o godz. 18.35 na rampie Start-Meta na terenie Centrum Targowego Chemobudowa S.A.

14. POSTANOWIENIA KOŃCOWE

14.1 Spóźnienie na BK 1 karane będzie kwotą 50% wpisowego.
14.2 Organizator zastrzega sobie prawo do wyłączności na umieszczanie reklam w Bazie Rajdu oraz na trasie Rajdu. 
14.3 Nagrody nie odebrane osobiście przez załogę przechodzą na własność Organizatora.
14.4 Dopuszcza się stosowanie folii posrebrzanych lub przyciemnianych na szybach bocznych i na szybie tylnej samochodu zgodnie z Załącznikiem J (Art. 253.11).


Kraków dn. 11.02.2002 Dyrektor
25 Rajdu Krakowskiego

Paweł Owczyński